Klimatyzacja

serwis-klimatyzacji

Twoja klimatyzacja nie chłodzi jak powinna ? Nic nie szkodzi dzięki wiedzy, doświadczeniu i sprzęcie, który pozwala nam w zlokalizowaniu jak i usunięciu
problemu szybko i sprawnie doprowadzimy ją do prawidlowego działania.
 
Układ klimatyzacji wnętrza pojazdu należy do grupy biezpieczeństwa czynnego przez co wpływa na utrzymanie odpowiedniej temperatury we wnętrzu pojazdu,a co się tym wiąże na komfort podróżowania.
Posiadamy stację do obsługi klimatyzacja na czynnik R134a oraz wszystkie popularne rodzaje olejów do układu klimatyzacji (nie używamy olejów uniwersalnych, które nie są mieszalne z olejami typu PAG, a występują w różych klasach lepkości w większośi typów układów).
 
Wykrywanie nieszczelnośći:
-azot, azot posiada dwie bardzo ważne właściwości takie jak jest suchy(układ klimatyzacji nie toleruje wilgoci) i nie zmienia swojej objętości pod wlywem ciepła (brak wahań ciśnienia spowodowanych zmianną temperatury), maksymlane ciśnienie pod którym sprawdzamy układ tą metodą to 12 bar;
-urządzenie elektroniczne które reaguje na czynnik R134a, który wydostaje się z układu (służy głownie do sprawdzenia części wysokociśnieniowej);
-w przypadku BMW nie stosujemy barwnika do olejów, jako że w starszych typach nie było zauważalnych negatywnych wpływów na działanie poszczególnych cześci układu to już w nowych modelach przez zastosowanie innych materiałów wiąże się to z uszkodzeniem sprężarki klimatyzacji;
 
Czym są spowodowane ubytki gazu w układzie:
-producent zakłada przynajmniej raz na rok serwis klimatyzacji gdyż struktura gazu jest tak drobna iż w przeciągu roku przez węże gumowe przy sprawnym i szczelnym układzie dopuszcza ubytek do 20% czynnika;
-nieszczelności na połączeniach poszczególnych elementów;
-rozszczelniona sprężarka (pierścień uszczelniający):
-uszkodzenia mechaniczne;
 
Olej do klimatyzacji:
-podczas serwisu i regeneracji czynnika chłodniczego dodaję się w zależności od układu odpowiednią ilość oleju który;
     -smaruje;
     -uszczelnia;
     -chłodzi:
-co się dzieje gdy oleju jest za dużo przez nie umiejętną obsługę klimatyzacji:
     -grzanie się kompresora (większe opory przy przetłaczaniu, w skrajnych przypadkach rozerwanie kompresora lub uszkodzenie);
     -spalanie się oleju (za wysoka temperatura);
     -zbyt duża ilość odkłada się w kompresorze;
 
Filtr wnętrza (kabiny);
-zalecamy używanie filtra kabiny węglowego, który ma inną strukturę i przez zawartość węgla aktywnego pochłania bakterie i niemiły zapach, a dla osób uczulonych na pyłki polecamy filtry FreciusPLUS producenta Mann-Filter;
 
Serwis klimatyzacji:
-regeneracja, zaleca się raz na rok;
-wymiana filtra wnętrza (kabiny) raz na rok / 15 000km lub gdy wymagają tego warunki (czestą jazda po lesie lub zapylonym terenie);
-wymiana filtra osuszającego co dwa lata / 60 000km (filtr jest wstanie pochłonąć maksymalnie do 10 kropli wody która dostaję sie do układu przez węże gumowe)
-dezynfekcja wnętrza przy wymianie filtra wnętrza;
Oferujemy rabaty dla stałych klientów.
 
Zapraszamy !!!